Fine Kristi Himmelfartsdag! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Fine Kristi Himmelfartsdag! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Fine Kristi Himmelfartsdag!

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

09 Mei 2013 | Denemarken, Roskilde

Afgelopen weekend was Willemijn op bezoek! En aangezien zij al een keer in Kopenhagen was geweest, en dus alle toeristische dingen al gezien had, hadden we een lekker relaxt weekendje. Waar vooral Willemijn aan toe was, en ik vond het ook wel heerlijk om even een weekendje niet zoveel te doen :) Het weer zat ook mee, dus we hebben lekker in het zonnetje in een park kunnen liggen :)
Vrijdagavond kwam Willemijn aan, met het vliegtuig. Natuurlijk was ik veel te vroeg op het vliegveld, waardoor ik iets van 1,5 uur heb gewacht ;)..
Zaterdag wat rondgelopen in Kopenhagen, door de winkelstraat, op zoek naar souvenirwinkels, en in het raadhuis geweest en in de legowinkel. En in een soort bijenkorf heb ik een boek van H.C. Andersen gekocht, met 80 sprookjes! Heb er al twee gelezen ;). Vervolgens een ijsje gekocht, en deze zittend in het zonnetje bij Nyhavn opgegeten :).
Daarna besloten om naar een parkje te lopen en daar in het zonnetje te gaan liggen en wat te kletsen en lezen (ik in mijn nieuwe boek! :)). Lekker luieren dus! Ook nog even door de botanische tuin gelopen, waar we erachter kwamen dat dat eigenlijk een beter parkje was geweest om te luieren. In het park waar wij lagen stond namelijk heel veel wind, en in de botanische tuin minder door de bomen. Jammer alleen dat nog niet alles in bloei stond, alleen de bloesems.. Vervolgens weer naar huis gegaan om wat eten te maken en daarna een filmpje te kijken :), maar eerst natuurlijk om 8 uur netjes 2 minuten stil geweest!
Zondagochtend na het zondagontbijt met een eitje en een beschuitje even over de campus gelopen en laten zien waar ik colleges had. Rond een uur of 12 weer naar Kopenhagen, we gingen het design museum bezoeken. Dit was vlakbij de kleine zeemeermin, dus na het bezoekje nog even daarnaartoe gelopen. Het museum was niet zo groot, maar ze hadden wel leuke dingen :)
Bij de kleine zeemeermin alle toeristen geobserveerd. Er stond ook een cruiseschip vlakbij, en we hadden al een aantal Chinezen gezien die dag, misschien kwamen zij wel allemaal van het cruiseschip!
Maandag ging Willemijn helaas weer weg... Vroeg opstaan, want we moesten uiterlijk 9 uur op het vliegveld zijn, laatste incheckmoment was namelijk half 10. En natuurlijk had de trein vertraging... Gelukkig wel om 9 uur op het vliegveld, daarna nog een heel eind lopen, maar we hadden het gehaald! Daarna afscheid genomen, is toch wel raar. Voelt toch alsof ik weer helemaal alleen achterblijf ofzo. Terwijl ik weet dat het niet zo is, maar toch voelt het eventjes zo. Nog een paar keer gezwaaid naar Willemijn, maar ik kon niet het vliegtuig zien.. Of ik wist in ieder geval niet hoe ;) Dus maar weer de trein naar huis genomen, en daar alles weer opgeruimd en meteen maar een wasje gedraaid. En dan 's avonds het gevoel hebben dat het alweer heeel lang geleden is dat Willemijn er was. Dat is nog zo'n raar gevoel ;)

Dan nu de rest van de week...
Woensdagavond natuurlijk weer een familiediner gehad :) Dit keer gevuld ei, Estonisch hoofdgerecht en panna cotta.
Donderdag was Judit jarig, wat ze vierde met een bbq 's avonds. Eerste barbecue van het jaar! Toen ook een familiefoto gemaakt ;)
Vrijdag was het heel mooi weer, dus voordat ik naar het vliegveld ging, nog even in het zonnetje gelegen! :)
Dinsdag was het ook super mooi weer! Helaas niet van genoten... Ik ging namelijk een interview uitschrijven, waar ik wel de hele dag mee bezig was. Heb er nu alleen wel een beetje spijt van dat ik niet even een uurtje in het zonnetje heb gezeten, maarja. Hopelijk komen er nog genoeg momenten dat het kan!
Oja, en ook nog geprobeerd lenzenvloeistof te kopen bij de apotheek hier. Maar natuurlijk hadden ze dat niet! Pfff, moest ik helemaal naar Roskilde of Kopenhagen.. We hadden woensdag een afspraak met de begeleider, dus ik dacht dan kan ik het wel kopen! Maar uiteindelijk de afspraak verplaatst, omdat we nog niet helemaal klaar waren. Dus dan maar even naar Roskilde geweest, het was alleen niet zulk mooi weer, dus toch maar met de trein gegaan. Ben toch blij dat je in Nederland niet per se naar een brillenwinkel hoeft om lenzenvloeistof te kopen! Is een stuk makkelijker ;)

En vandaag is het Hemelvaartsdag. Waar ik helemaal niks van merk, behalve dan dat de winkels dicht zijn. Ik denk dat ik toch meer fan ben van duidelijke vakanties, en dat ik naar de uni moet enzo. Nu heb ik af en toe het gevoel dat ik vakantie heb, terwijl ik wel dingen moet doen.

Mmm, mn brood ruikt lekkerrr :)
Fijne Hemelvaartsdag!

  • 09 Mei 2013 - 16:25

    Willemijn:

    Nouk, ik heb genoten van mijn weekendje rust!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2622
Totaal aantal bezoekers 75972

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: