Information om min uge - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Information om min uge - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Information om min uge

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

17 Mei 2013 | Denemarken, Roskilde

(Informatie over mijn week)

Net voor de eerste keer hier gesport! Lekker gezwommen:)
Ik heb natuurlijk wel veel gelopen. Naar de universiteit was 10 minuten, en daarnaast loop ik elke dag wel 3 trappen op en af, en als we naar Kopenhagen gaan loop ik ook de hele dag. Mja, dat valt in het algemeen niet onder sporten geloof ik...
Het zwembad was wel redelijk klein, maar toch een 25 meter bad en een (klein) recreatiebad. En ook een sauna geloof ik. Wel alleen gemeenschappelijke kleedkamers (wel mannen en vrouwen apart natuurlijk). Daarnaast was het wel een beetje een chaos, er waren 3 banen gereserveerd voor banen zwemmen. Maar er waren geen lijnen tussen deze banen, dus het ging af en toe enorm door elkaar. Ik heb wel ook geleerd dat banen zwemmen zonder zwembrilletje niks voor mij is, ook omdat mn lenzen steeds half uit gingen haha. Maar vooral omdat ik mn hoofd dan boven water wilde houden, en daar krijg je een stijve nek van en je houdt het zwemmen dan niet zo lang vol.. Maar al met al wel lekker gezwommen eventjes (3 kwartier) :)

Vorige week vrijdag 's ochtends naar Roskilde gefietst (toen het gestopt was met regenen) om een slot voor mn fiets te kopen en naar het zwembad te gaan om daar wat te informeren over banen zwemmen. Dat laatste was nog best lastig, aangezien de receptionist geen Engels sprak. Op de fiets terug bedacht ik me natuurlijk allemaal zinnen in het Deens die ik had kunnen zeggen. Op het moment zelf was ik heel blij met een mevrouw die wel Engels sprak:). 's Avonds een barbecue gehad, georganiseerd door de Internationale Club. En daarna doorgegaan naar Korallen om daar gezellig te doen ;). Jammer alleen dat de gezelligheid verstoord werd door twee ruziezoekende mensen die een feestje beneden hadden... Uiteindelijk gingen ze weg, maar daarna kwamen ze weer terug en wilden ze niet weggaan... Gelukkig uiteindelijk wel, na een hoop gedoe eerst. Dat maakte wel dat de sfeer even een enorme domper opliep. We konden de sfeer na een tijdje wel weer terug krijgen:) We waren wel blij dat deze mensen alleen op bezoek waren, omdat een vriend van hen er was komen wonen (welke later sorry kwam zeggen).
Zaterdag gingen we stappen in Kopenhagen. Was erg gezellig:) Niet veel bijzonders gebeurd ;) Alleen dat toen we teruggingen (om half 4) De zon al opkwam in Kopenhagen! En toen we thuis kwamen (half 5, we moesten lang wachten voor de trein..) was het al licht! Dan merk je toch opeens dat je 'hoger op de wereld' bent ;)
Zondag uitgeslapen en Deens huiswerk gemaakt, en wat testjes gemaakt voor het examen dat eraan zit te komen. Volgens mij gaat het schriftelijke me wel prima af, alleen het praten wordt denk wat lastiger voor me.
Maandag naar Deense les geweest.
Dinsdag hadden we weer een afspraak met de begeleider voor het project. Was wel weer informatief :).
Verder niet zo heel veel gedaan geloof ik. Wat gelezen en geschreven voor het project. En woensdag familiediner, maar er was niet zoveel familie.. Ook omdat er een paar druk waren met hun project. We gingen zelf pizza maken. Het was alleen helaas geen succes.. Het deeg was totaal niet lekker en werd ook niet gaar.

Morgen weer naar het vliegveld om mn broer, zus en haar vriend op te halen! Lekker een weekendje Kopenhagen, ook voor mij, want ik blijf ook in het hostel slapen :)
Tot morgen Koen, Lisette en Mark! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2599
Totaal aantal bezoekers 75968

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: