Hallo! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Hallo! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Hallo!

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

14 April 2013 | Denemarken, Roskilde

Afgelopen week is erg snel voorbij gegaan, ik had dan ook genoeg te doen! Lessen volgen, mn ouders zien, familie-diner...
Zondag kwamen mn ouders aan in Køge, eerder dan ze hadden gedacht. Dus om een uur of 4 belden ze mij op dat ze wel naar Roskilde konden komen om te dineren. Dus ik een restaurant uitzoeken, was nog een heel gedoe, want goedkoop zijn de restaurants hier niet! En daarnaast waren een aantal websites niet zo heel duidelijk.. Uiteindelijk toch heel lekker gegeten:)

Maandag had ik het druk, 's ochtends college en laat in de middag Deense les, dus dat werd een 'gewoon' dagje voor mij.
Dinsdag hadden we afgesproken met lunchtijd voor een kopje thee en een rondleiding op de campus. Ik had tot 12.30 college, dus ik haasten naar huis. Waren ze er nog geeneens ;) Al duurde het niet heel lang hoor. Daarna een lange discussie gehad over wat we zouden doen, of we nog naar Kopenhagen zouden gaan of niet. Besloten dat we woensdag de dag in Kopenhagen zouden spenderen, en dat ik mn college zou overslaan (was toch saai, ging over kwantitatief onderzoek, oftewel hoe je een vragenlijst moet maken en zelfs nog meer basis dingen..)

Woensdag om 11 uur afgesproken in de stationshal van Kopenhagen. We zouden eerst naar het informatiepunt voor toeristen gaan om een kaart van Kopenhagen mee te nemen. We gingen naar het Nationaal museum van Denemarken, waar we vier uur hebben rondgelopen. Het was namelijk erg groot, drie verdiepingen, en er waren verschillende tentoonstellingen. Sommige interessanter dan andere natuurlijk ;). We hebben niet alles gezien, we gingen voor de Deense geschiedenis/kunst, maar er waren ook Egyptische, Romeinse en Griekse dingen enzo. We zijn wel de wereld rond geweest ;)
Verder naar de aparte, leuke buurtjes van Kopenhagen geweest. Kopenhagen is namelijk niet heel verschillend van Nederland, alleen deze buurtjes wel:). Dus naar Christiania en Nyhavn geweest. Dat duurde langer dan ik had gedacht. Ik wilde nog naar de Kleine Zeemeermin lopen, maar dat ging dus niet door. Nog ergens koffie gedronken en toen gingen we weer naar het station lopen.
Ik had namelijk 's avonds een familie-diner van mijn studentenhuis. Deze keer hadden wij het hoofdgerecht moeten maken. Alleen kon ik helaas weer niet helpen... Lekker was het wel! Eet ik toch nog eens per week vegetarisch :) Een van de meiden is namelijk vegetarisch, en daar houden we natuurlijk rekening mee :)

Donderdag de hele dag naar college geweest, is toch echt wel best lang om je te concentreren.. Vooral omdat het tweede college echt totaal niet nieuw was. Ging over het basismodel van de communicatie... T is namelijk ook dat het een introductie cursus was, aangezien veel nooit eerder communicatie gestudeerd hadden. Het is raar geregeld hier, je volgt namelijk niet één studie, maar eerst twee jaar een basisstudie ofzo en daarna iets anders. Maar omdat het hier erg gericht is op organisatie, had ik daarvan nog niet veel kennis. Dus dat was wel leuk om te volgen, alleen sommige waren heel erg basis dus..
's Avonds de laatste avond voor mijn ouders in Denemarken. Dus we gingen een soort afscheidsdiner houden (klinkt heel dramatisch zo ;))
In Roskilde weer, bij een ander restaurant natuurlijk. Eéntje die ik ook had gevonden, maar waar de website niet zo duidelijk van was ;) Dit restaurant was veel beter! Super lekker gegeten:) En t was ook nog goedkoper :), en je kreeg heel veel eten ;). Ik in ieder geval, ik had burrito's besteld, en kreeg daar ook een salade en rijst bij :)
Vervolgens innig afscheid genomen op het station in Roskilde ;) En nu maar weer wachten tot het volgende bezoek, over 3 weken:)

Vrijdag hebben we uitleg gekregen over de essay die we moeten schrijven om de cursus af te ronden. Hiervoor hebben we een week de tijd, maar het is dan ook wel een klein onderzoekje dat we moeten doen. Er is een website, waar je lid van kunt worden en dan kan je campagnes voeren. Via deze website kunnen de leden dan stemmen op de campagne die ze wel tot werkelijkheid willen brengen. En aangezien het hoofdonderwerp van de cursus geplande communicatie was, en dus vaak ook ging over campagnes, is deze website een goede oefening om te analyseren ;) (http://avaaz.org/nl/)
's Avonds was er een feestje, gewoon gezellig :). Eerst zouden we een filmavond houden hier, maar toen kwam er deze uitnodiging ;) En is de filmavond verplaatst naar vandaag :)

Gisteren naar Kopenhagen geweest om te gaan winkelen :) Tijd geleden dus het was erg leuk:). Ennn, ik heb eindelijk passende rode hakken gevonden! Dus die moest ik wel kopen natuurlijk. Daarnaast nog een korte broek gekocht, en toen vond ik het wel weer genoeg ;)
's Avonds een filmpje gekeken met Yudishnee, aangezien iedereen naar Kopenhagen ging maar wij enorm moe waren ;)

Vandaag weer brood gebakken, het wordt steeds mooier. Bijna klaar is ie :) En vanavond dus filmavond :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2815
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: