Lektion, musik, København og Køge - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Lektion, musik, København og Køge - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Lektion, musik, København og Køge

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

07 April 2013 | Denemarken, Roskilde

Eerste week van de hoorcolleges zit er alweer op! Het is erg organisatie gericht qua communicatie. Dus vooral over de communicatie binnen bedrijven, onder het personeel, en over de communicatie van bedrijven naar buiten, dus via reclame enzo. Opzich wel interessant, maar niet helemaal waar ik me in verdiep. Sowieso niet alle onderwerpen, de reclame dingen vind ik meestal wel interessant :).
Vrijdag waren er bandjes aan het spelen in de kantine van de universiteit. Dus daar gingen we natuurlijk even kijken. Deze keer wat eerder gegaan dan de vorige keer, toen waren we namelijk net op tijd voor de laatste 10 minuten van het laatste bandje ;). Dit keer dus 3 bandjes gezien, een rock band, een meer alternatief bandje (welke ik heel leuk vond), en rappers. De rappers waren als laatste.. Ik vind het niet zo leuk, maar blijkbaar was het wel heel geliefd bij de Deense studenten, aangezien er aardig wat mensen voor het podium stonden mee te doen enzo.

Zaterdag hadden we met het mentorgroepje afgesproken om een dagje te gaan sightsee-en in Kopenhagen, en 's avonds eten en naar een bar. Dus om een uur of 3 afgesproken, om een uurtje in een rondvaartboot te zitten :) Was wel heel leuk, alleen werd er niet zo heel veel verteld. Dat was wel jammer, maar we hadden een mentor bij ons die wel veel leuke weetjes vertelde :) Vervolgens wilden we naar een museum gaan, maar die waren allemaal alweer dicht om 5 uur... Dus maar wat rondgelopen in parkjes. Eén park waar een kasteel van de koninklijke familie, waar de juwelen liggen en welke bewaakt wordt door militairen. Hebben we dat in Nederland ook ergens, dat er militairen rondlopen (met geweren) om iets te bewaken?
Met de rondvaart voor het eerst de kleine zeemeermin gezien, wel vanaf het water en niet echt dichtbij, maar toch ;)
's Avonds bij Karin (één van mn mentors) eten gemaakt en opgegeten natuurlijk. Daarna een quiz gedaan, gemaakt door Jacob (ook een mentor) over de Deense cultuur :). Ik had bijna gewonnen, alleen had ik een vraag niet goed gelezen... Beetje jammer ;)

Vanavond naar Køge om te dineren met mn ouders! :)