Forelæsning - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Forelæsning - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Forelæsning

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

02 April 2013 | Denemarken, Roskilde

Vandaag begonnen met de laatste cursus alweer. Nu een hoorcollege, pff wel weer even wennen! En meteen goed beginnen natuurlijk, met 2 colleges op één dag! 9.30 - 15.30 in de universiteit doorgebracht, terwijl het zonnetje zoo lekker aan het schijnen was! Na college nog wel eventjes buiten een biertje gedronken dus, in het zonnetje natuurlijk! Heerlijk warm was het zelfs! (behalve als de wind opkwam..).
Oftewel, dat worden twee drukke weken! En dan komen mn ouders ook nog volgende week... Pfff ;)

Het laatste weekend van mijn vakantie nog een Deens boekje gelezen, de toerist uitgehangen in Kopenhagen, brood gebakken, Pasen gevierd met een paasbrunch, nog een keer brood gebakken...
Deens boekje moet ik lezen voor de Deense cursus die ik volg, waarschijnlijk krijg ik daar een mondelinge overhoring over aan het einde van de cursus ofzo. Is (voor mij) nog niet helemaal duidelijk eigenlijk, maar komt vast goed ;). T was in ieder geval niet te moeilijk verhaal, en aangezien het in korte zinnen was geschreven was het goed te volgen :) T was zeg maar een kinderboek voor volwassenen ;)

Vrijdag naar Kopenhagen geweest, naar een museum over islamitische, europese en modern deense kunst. Was wel leuk om te zien :). Daarna naar een Marokkaans restaurant geweest, waar ik kofta op heb :)
Vervolgens 's avonds een aantal barretjes afgeweest, waarvan de eerste natuurlijk het leukste was. Ook al was die ook echt heel duur! Het was een cocktailbar, met cocktails voor 10 euro... Maar de bediening was echt super gezellig en vriendelijk! En omdat we met hen gingen kletsen en ze een idee hadden gegeven voor een shotje, kregen we dat verzonnen shotje om te proberen. En ook een potje pinda's haha :)
Na het eten trouwens eerst op zoek gegaan naar lenzenvloeistof. Had ik al nodig vanaf woensdag. Maar ik dacht het donderdag wel te kunnen kopen in de supermarkt, maar de uitgebreidere supermarkt was dicht vanwege pasen enzo. Maar ik kwam er later ook achter dat ze het hier alleen in een apotheek verkopen... (en waarschijnlijk ook wel bij een brillenwinkel, welke ik trouwens nog niet ben tegengekomen). Echt apart, aangezien het in Nederland zoon beetje overal verkopen!

Zaterdag boodschappen gedaan om brood te gaan bakken, had alles best snel gevonden! Wel een moeilijke keuze voor het meel, aangezien ik niet precies wist of het goed was enzo.. Alleen voor het gist erg lang gezocht! Tig keer het rek afgelopen waar alle bakspullen stonden, maar het uiteindelijk toch maar gevraagd. Stond het in het koelvak! Daar denk je toch niet aan...
Goed, daarna nog een uur in de rij gestaan (ja, het was de dag voor pasen natuurlijk... en overdrijven is ook een vak)
Ik was om ongeveer 12 uur begonnen met het maken van het brood, en om 6 uur was het dan eindelijk klaar! Alleen was het nogal gokken met de oven, die geeft namelijk geen temperatuurgetallen aan... Dus ik moet maar een draai geven aan de knop, op hoop van zegen ;). Het bleek dus dat ik de temperatuur te laag had gezet, dus het brood was niet helemaal gaar ofzo. Maar wel lekker!

Zondag had Yudishnee een paasbrunch georganiseerd, waarbij het de bedoeling was dat iedereen wat zou meenemen en de rest zouden we dan kopen. Maar natuurlijk werkt dat niet.. Niet iedereen had wat meegebracht, en het bleek ook dat geld een moeilijk onderwerp is ofzo. Mja, lekker en gezellig was het wel!
Ik had mn brood meegenomen, en iedereen vond het lekker! Ondanks dat het niet helemaal gaar was ;)
We willen het vaker doen, eens in de twee weken ofzo. Maar dan dat iedereen van tevoren wat betaald, zodat we met dat geld inkopen doen.
's Avonds nog gezellig gezeten met Claire, Domitille, Yudishnee, Julia, Marcel en Felix.

Gisteren poging twee broodbakken. Nu de temperatuur wat hoger gezet, en hij ziet er al een stuk beter uit! Alleen nog de knapperigheid moet verbeterd worden. En ik was redelijk op tijd wakker, dus kon het eten met de lunch! Helemaal top :)
's Avonds een Turks diner gehad :) Ece was namelijk op vakantie geweest bij familie in Duitsland, waar ze een Turks gerecht hadden gemaakt. Het was erg veel werk blijkbaar, en een echt familiebezigheid ;)
En erg lekker! Het was een soort pasta met gehakt erin. Maar dan een ander soort deeg, zachter dan pasta. En met een tomatensausje. En daarna ook nog een toetje. Soort boterkoek, maar dan iets meer noterig. Ook erg lekker! Hoewel minder lekker dan boterkoek denk ik.

We hebben met het huis bedacht dat we meer een familie willen zijn, dus we gaan nu elke woensdag samen eten :)
Morgen de eerste keer!

  • 03 April 2013 - 10:22

    Marja:

    Ik denk dat je brood nog wel iets langer kan, of wat warmer?
    Ziet er wel goed uit!!!
    Groetjes Marja

  • 04 April 2013 - 22:15

    OMA.....:

    Hoi Nanouk,
    Hier een berichtje van een grieperigge oma,
    je ben zo ver weg, dat ik je niet kan aansteken,
    maar het zal wel weer overgaan.
    Ik heb je laatste verhaal nog niet gelezen, dat komt nog wel.
    Het gaat met jou best wel goed geloof ik,fijn hoor.
    A's Zondag komen je Ouders en Koen, naar je toe,geweldig toch,en geniet ervan.
    het is dit keer een kort berichtje,volgende keer meer.

    Groetjes OMA......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2817
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: