Odense - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Odense - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Odense

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

27 Maart 2013 | Denemarken, Roskilde

Aangezien het (paas)vakantie is, vond ik het wel nodig om ook echt 'op' vakantie te gaan! Na Aarhus te proberen, Odense gecontacteerd. Veel gingen namelijk zelf op vakantie in Aarhus, behalve Justina, die ook wel op vakantie wilde. De mensen van de taalcursus in Aabenraa praat ik nu over ;). Ik ga denk in juni een keertje op bezoek in Aarhus :) In Odense op bezoek geweest bij Roisin, met Justina. Heel gezellig! :)
Zondag gereisd en een beetje rondgelopen in Odense om te wachten op Justina die 3 kwartier later aan kwam. Vervolgens ergens in een koffiehuis (Baresso) een kop koffie gedronken, met een bosbessen muffin :) Ze hebben daar allemaal verschillende soorten koffie, ik had deze keer een Vanille Latte, erg lekker! Daarna met de bus naar Roisins kamer. Ze woont een beetje buiten het centrum (maar je kan het lopen, en dat hebben we ook gedaan!). Ze woont in een studentenhuis, met andere studenten dus. Maar ook werkenden woonden er. Het was op het terrein van een landbouwschool, en qua eten was het te vergelijken met de Hojskole in Aabenraa. Dus op geplande tijden gezamenlijke maaltijden. Justina en ik hadden ons vast moeten melden, om te betalen voor het eten. Of we moesten in contact komen met de eigenaren op een bepaald moment. Maar dat is niet gebeurd, dus we hebben 3 dagen gratis gegeten! TOP! :)
's Avonds na het eten met vrienden van Roisin gebiljart en een film gekeken.
Maandag naar het centrum gelopen, na vroeg op te zijn gestaan (7.45). Het was erg mooi weer namelijk! Zonnetje, blauwe lucht... :) Mooie wandeling was het, door het bos, langs een rivier, langs een dierentuin. Ja, je kon de dieren zien! Echt te grappig en eigenlijk niet zo slim van de dierentuin zelf...
Odense is de stad van Hans Christian Andersen. Alhoewel, hij heeft daar alleen zijn jeugd doorgebracht en was op zn 14e al verhuisd naar Kopenhagen. Dusja, mijn theorie is dat Denemarken niet alleen Kopenhagen als toeristische stad wilde hebben en dus H.C. Andersen aan Odense heeft gegeven ;)
Verder kerken bekeken, op zoek gegaan naar standbeelden (waar er heel veel van zijn in Odense!), een cultuurhuis bezocht waar workshops werden gegeven.. Veel informatie over de stad aan Roisin gegeven, haha. Justina en ik waren haar gidsen, in plaats van andersom wat je eerder zou verwachten ;)
's Avonds gegeten natuurlijk en daarna weer een filmpje gekeken :) Van dat wandelen en slenteren word je namelijk wel aardig moe!
Dinsdag weer vroeg opgestaan, maar voor de rest rustigaan gedaan. Rond een uur of 11 gingen we weer op pad (jaja, weer lopen) naar Odense, naar de haven daar. Heerlijk van het zonnetje genoten tijdens de meegebrachte lunch en bij de haven:)
We zagen een beschilderd gebouw, en besloten dat dichter te bekijken, en kwamen toen een poster tegen van een bazar. En we hadden tijd, dus daar gingen we even een kijkje nemen:). 's Avonds eveneens een film gekeken. Dat maakt vier avonden op een rij! Ik had namelijk zaterdagavond ook een film gekeken met huisgenoten in Roskilde :)
Vandaag weer naar huis gereisd, wel Roisin nog een klein bedankje gegeven natuurlijk. Een kaartje en een pot Nutella, aangezien we haar voorraad op hadden gemaakt ;)

Al met al een aantal leuke dagen gehad:) En ook mooie dagen! We hadden het goed uitgekozen, want vandaag waren er een stuk meer wolken!