Ende anden værksted - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Ende anden værksted - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Ende anden værksted

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

18 Maart 2013 | Denemarken, Roskilde

En weer een felicitatie vandaag. Gefeliciteerd mam! Je hebt het dan wel al gevierd, maar hopelijk voelde je je vandaag toch ook nog een beetje jarig ;)

Afgelopen vrijdag weer een showtime-evenement, oftewel: ik heb mijn tweede workshop ook alweer afgerond! Deze keer was de showtime een stuk minder interessant. Om het evenement te kunnen bijwonen, en het product/ de campagne dus af te hebben, zijn we woensdag de hele dag bezig geweest met de producten mooi maken en afmaken. We hadden maandag natuurlijk de foto's en de video gemaakt, maar deze moesten nog een beetje bewerkt worden. En daarnaast wilden we niet alleen een poster maken, maar ook een flyer en die moest ook nog gemaakt worden. En ook nog een communicatie plan maken, waar we wel al informatie voor hadden natuurlijk. We hadden het opgedeeld, dus het moest alleen nog bij elkaar gevoegd worden. Het resultaat vond ik erg leuk geworden:)
Vrijdagochtend eerst gezamenlijk ontbeten, en vervolgens moesten we weer naar Deense speeches luisteren... Ik was er echt een beetje boos om geworden, omdat het voor de internationale studenten echt totaal geen nut heeft, we begrijpen er toch niet veel van. Maar het was verplicht om bij te wonen, anders kon je niet geslaagd zijn voor de workshop.. Dus er maar heen gegaan, ik begreep nog best veel! In ieder geval veel van de onderwerpen kreeg ik eruit. Een speech ging over fairtrade, dus dat was makkelijk vertalen ;) We hoorden tijdens/later dat de speeches niet heel goed waren, en we dus niks gemist hadden doordat we het niet begrepen ;)
Daarna video's gekeken van de video workshop. En daar ook feedback op gegeven, omdat ze dat vroegen. Ze waren erg leuk om te kijken:) De ene natuurlijk leuker dan de andere. Ze hadden allemaal een vast onderwerp, over internationale studenten op RUC. Een groep had het omgedraaid, en had een promotiefilmpje voor deense studenten gemaakt, om hen aan te moedigen naar het buitenland te gaan.
's Middags weer gezamenlijke lunch, want ja, we hadden natuurlijk weer te veel voor alleen ontbijt ;) En tijdens de lunch ook de campagne op een groter vel geplakt (dus de poster en de flyer)
En dan het opgehangen in de hal, waar we dan 2 uur bij moesten zitten en als er mensen langskwamen uitleggen waar het over gaat... Alleen waren er niet zoveel mensen, echt een heel stuk minder dan de vorige showtime.. Dus het was nogal saai.
Vervolgens gevierd dat het over was, in de communicatiebar. Daarna in de pizzeria gegeten, die hier vlakbij zit, bij het meer. Heel erg lekker was het daar! Ga ik misschien nog wel een keertje heen :)
's Avonds was er St. Patricks Day viering in de universiteit. Dat begon om een uur of 9, dus we gingen eerst naar Korallen om wat te drinken en gezellig te kletsen enzo. Vervolgens het feest, was erg leuk :) Maar t viel wel mee hoe groen iedereen was ;) (ik had mn groene schoenen aan, ik had nog meer groens aan kunnen doen, maar ik had geen zin om me heel veel om te kleden ;))

Zaterdag niet zoveel gedaan overdag. 's Avonds afgesproken met Nederlandse meiden die voor een langere tijd in Nederland wonen. Was leuk om een hele avond Nederlands te kunnen praten! Maar ook wel weer raar, en ik betrapte me er ook op Engelse woordjes te gebruiken, van die korte woordjes zoals 'like' en 'so'.

Zondag uitgeslapen (zaterdag trouwens niet, lag om 4 uur in bed en was om half 9 wakker...). En verder niet zoveel gedaan. Gebeld met mn ouders, musea opgezocht voor hen, mail gestuurd naar DUO over mn OV-vergoeding, allemaal van die kleine dingetjes.

Vandaag hadden we groepsformatie, voor het project aan het einde van mijn semester. Wat een chaos was dat zeg! Echt totaal niet georganiseerd... Er werd eerst uitgelegd wat het precies inhoudt, ik moet met een groepje een wetenschappelijk artikel van 30 pagina's schrijven over een onderwerp. Er moet dus iets getest worden, en wetenschappelijk onderbouwd worden.
Er waren een aantal mensen met veel ideeën, dus die werden opgeschreven. Vervolgens werd iedereen die een groepje had naar een andere ruimte geleid, om daar het onderwerp duidelijker te krijgen. Maar, de mensen zonder groepje wilden dit ook aanhoren, want misschien vonden ze het wel interessant en wilden ze erbij aansluiten. Oftewel, de hele klas verhuisde naar de andere ruimte. Logisch toch?
Vervolgens was het ook lunchpauze, dus er waren ook een aantal groepjes naar de kantine gegaan om te eten. Dus om de chaos compleet te maken waren er twee groepjes 'kwijt' ;)
Dus ik uiteindelijk na een beetje geluister naar andere groepen ook naar de kantine gegaan om te eten. En wat gekletst over een mogelijk onderwerp. Daarna hoorde ik het idee van een ander groepje, dat kwijt was geraakt. Zij wilden een tijdschrift maken, en deze testen. Dat leek mij wel interessant! Alleen was er verder nog niet zo bekend, dus ik ging even verhaal halen en kijken wat ze nou precies wilden. Toen het eenmaal duidelijk was, heb ik me bij hen aangesloten :) Ben wel benieuwd hoe het gaat, maar dat zien we vanzelf wel. Na de volgende cursus hebben we pas een afspraak met de begeleider, over een maand dus. Tijd zat nog! Het idee staat wel al goed, dus ik heb er wel zin in :)

Nu 2 weken vakantie!
Dit weekend ga ik naar Odense, op bezoek bij Roisin en Rosanne van de taalcursus in Aabenraa. Daar zal ik ook Justina weer zien :)
Deze woensdag ga ik Nederlands koken voor mijn mentorgroepje, ik hoorde van de Nederlandse meiden namelijk dat er boerenkool verkocht wordt. Dus daar ga ik natuurlijk naar op zoek! En anders wordt het iets minder Nederlands, maar in ieder geval een stamppot (zonder worst, want die is vast niet hetzelfde, en daar ben ik zelf niet zo'n fan van ;))

Doeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2947
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: