Omvendt rækkefølge - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Omvendt rækkefølge - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Omvendt rækkefølge

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

12 Maart 2013 | Denemarken, Roskilde

Ik weet nooit waar ik moet beginnen met zoon verslag... Laat ik deze keer maar eens mn week in omgekeerde volgorde (titel) vertellen ;) Kijken of jullie het aan het eind nog snappen.

Vandaag (dinsdag) niet zo veel gedaan. Er was geen les, maar we moesten natuurlijk wel werken aan onze campagne. Dus heb wel aan het communicatie plan gewerkt. Hierbij moeten we gezamenlijk 24 vragen uit een boek beantwoorden, dus die hebben we verdeeld ;) Verder de was gedaan, beetje jammer dat mn kleren er nog best wel heel erg nat uit kwamen..

Gisteren wezen dumpster diven. Nouja, ik heb zelf eigenlijk niet het afval doorzocht. We waren met een groep, waarvan 2 al bezig waren. Er was helaas niet zo veel te vinden, waarschijnlijk was er al iemand geweest. Wel een hele doos vol bananen lag er in het afval! Terwijl ze nog gewoon helemaal goed waren! Ze verkopen hier in de supermarkten vooral bananen die nog groen zijn, ik moet soms echt zoeken wil ik een beetje rijpe bananen kopen. (verschilt wel per dag)
Ook nog een foto gemaakt van het romantische diner bij de containers. Ik was samen met Jeppe, groepsgenoot, model. Erg grappig om te doen, aangezien we Lady en de Vagebond na gingen doen. Jaja, dus met een spaghetti die ons 'verbindt'. Daarnaast nog een video gemaakt over hoe te dumpster diven.
Ik was zelf natuurlijk weer mn fototoestel vergeten, dus heb geen foto's, alleen foto's van het romantische diner ;)
Ik denk trouwens dat de voedselbank in Nederland groter is dan andere landen. Ik dacht eerst dat er geen voedselbanken waren in Denemarken, ik had er nog niet van gehoord in ieder geval. Maar ik heb het net opgezocht, en er is wel iets van voedselhulp, wat via de EU gaat. Of het dan hetzelfde is als in Nederland, geen idee. Ik heb het idee dat in Nederland de supermarkten eerder producten aan de voedselbank geven. Iig doet de Plus in Voorhout het ;)

Het weekend... Niet heel veel gedaan. Zondag geprobeerd nuttig te doen, maar dat lukte maar voor een uurtje ;) 's Avonds een Spaanse verjaardag, van Nuria, zij woont op de tweede verdieping hier. En bij een Spaanse verjaardag hoort eten. Daar was ik alleen niet echt van op de hoogte, dus ik had al gegeten. Maar ik wilde natuurlijk wel alles proeven, wel gewoon kleine beetjes genomen. Maar toen kwam de verjaardagstaart en tiramisu! Zooo ik zat heeel vol! Ik voel het nu nog! Nouja, ik heb het in ieder geval maandag nog de hele dag gevoeld.
Zaterdag uit geweest in Kopenhagen. Was erg gezellig :) We kwamen alleen wel in een beetje rare club/bar terecht. De mensen waren een beetje raar, niet eng, maar raar. In het begin leek het een beetje op een homobar, maar daarna kwamen er meer mensen en viel het wel weer mee. Wel waren er ook een aantal 'oude' mensen, om naar een club te gaan dan. Rond de 40 jaar.. De muziek was wel aardig, maar niet heel erg gevarieerd. We kwamen daar om ongeveer 12 uur aan, en om 2 uur hoorden we alweer een zelfde nummer ;)
Om 3 uur de trein terug genomen. De treinen rijden om het uur, dus we hadden nog even in de club gewacht zodat we niet in de koude hoefden te wachten :)

Vrijdag was er een feestje in de universiteit. Drie feestjes eerlijk gezegd. Een kostuumfeest (ja alweer), een techno feest, en nog één maar geen idee wat eigenlijk. Ik ben eerst naar het kostuumfeestje geweest, was wel gezellig. Er waren alleen niet heel veel mensen, en de meeste besloten dan ook om 12 uur om naar het techno feest te gaan. Dus dat deden we ;) Na 2 uur was ik de techno muziek wel weer zat, is toch niet echt mijn muziek. Al was het niet heel erg techno hoorde ik de volgende dag.
Verder vrijdag gewoon les gehad, niet zoveel bijzonders ;)

Donderdagmiddag een ander campagne geholpen. Over United Sound Systems, waarbij rijdende boxen, met hout en versiering (kijk maar even naar de foto ;)), op de straat worden gezet. En uit deze boxen komt dan natuurlijk muziek. Oftewel, vooral een zomerse activiteit, lekker in het zonnetje met vrienden en een drankje :) (op aanraden van mn moeder even doorgeschreven hierop, haha. Was dan toch te veel tegelijkertijd aan het doen gisteren)
Wij moesten wel heel hard dansen, want het was enorm koud! Het was namelijk begonnen met waaien, echt ijskoude wind! Dus we waren aardig bevroren daarna, dus even opgewarmd in Baresso, een koffiehuis, koffieshop, tsja.. hoe noemen we dat in Nederland?? ;) Het is net zoiets als de Starbucks eigenlijk, maar dan een ander merk. Wel ook alleen maar koffie (okee en thee en warme chocolademelk..), en natuurlijk cakejes en brownies en taartjes... mmmm

Woensdagavond een verjaardag gehad, er was deze week trouwens elke dag wel iemand jarig. Volgens mijn facebook in ieder geval. En hier vooral maandag dinsdag en woensdag ;) (3 personen dus). Woensdag dus, was Ece jarig. Een Turks meisje/vrouw die bij me in het 'huis' woont, op de eerste verdieping. Was erg gezellig :)

Dinsdag sochtends vroeg wakker gemaakt doordat er heipalen in de grond werden geslagen... En natuurlijk doen ze dat van 7.00 tot 8.30!... Ik had wel les, dus mijn wekker stond eigenlijk om half 9, dus precies de tijd dat ze stopten.. De les was wel heel leuk, we hadden een workshop over InDesign, een programma waarmee je vooral posters en flyers mee kan maken. Met lay-out enzo. Er leuk en heel handig om te gebruiken! Als ik bij een tijdschrift ga werken, gebruiken ze dit programma vast en dan weet ik er al iets van ;) Ik was uitgenodigd om 's avonds naar een verjaardag te komen, maar ben niet geweest. Was zoo moe.. En toe aan een rustig avondje.

Maandag namelijk ook een verjaardag gehad, van Marcel. Was erg gezellig! Eerst gegeten, Claire had het geregeld. Ze wilde een Frans diner maken, met crepes. Ze had een aantal vrienden van Marcel uitgenodigd, en daarvoor het recept aangepast qua hoeveelheid. Maar natuurlijk komen er meer mensen als je in zoon groot studentenhuis woont. Dus iemand anders had nog pasta carbonara gemaakt :)
En als toetje 4 verschillende cakes, en ja ik heb ze allemaal geproefd. Haha, zo slecht!

Voor de rest heb ik bijna een fiets! Jeej:) Ik ga volgende week een kijkje nemen naar de fiets. Heb wel al een foto gezien, en het zag eruit als een goede fiets! Dus ik hoop het :)

En morgen is mn broer jarig! En ga ik hard werken aan de campagne.. ;) Ik zal het ook wel vieren op zaterdag net als jullie ;)
Gefeliciteerd Koen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2905
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: