Den nye værksted - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Den nye værksted - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Den nye værksted

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

03 Maart 2013 | Denemarken, Roskilde

Ik stond net onder een miezerstraaltje te douchen... Blijkbaar kan ie het niet aan als drie mensen achter elkaar gaan douchen. Domitille heeft namelijk een vriendin op visite, dus we delen de badkamer nu met zn drieën ;) Maar goed, ik heb het overleefd en ben weer schoon ;)

Deze week het begin van 'de nieuwe workshop' (vertaling titel;)), Print Media. Deze keer niet echt heel erg een workshop. In ieder geval niet tijdens de lessen, want dan is het gewoon een college. Hoewel het vrijdag wel wat meer een workshop was. Maar maandag en woensdag was ze aan een stuk door aan het praten, en dat van 10.00 tot 15.00! Pff, wat hebben wij gezeurd als klas zijnde onder elkaar ;)
We hebben iemand uit de klas moeten interviewen, om daarna een artikel over deze persoon te schrijven. Ik heb Thomas geïnterviewd. Het artikel gaat vooral over zijn wens om in Amerika te wonen. Ik heb m heel erg ondervraagd waarom, en snap het wel vanuit hem, maar hij heeft me niet overtuigd om het ook te willen;). Hij wil daar wonen vooral omdat hij denkt dat hij daar meer uitdaging krijgt. Hier is alles voor je geregeld, en hij wil wat meer risico lopen. Ik had in ieder geval genoeg informatie om een artikel te schrijven:)
Daarnaast moeten we in een groepje een campagne opzetten. Dat is voor het showtime event over 2 weken. Ons onderwerp is 'dumpster diving', waarbij mensen in afval naar eten zoeken. Dan niet op de echte zwerver manier, maar in afvalcontainers van grote concerns. Bijvoorbeeld van een supermarkt ofzo. Wij willen met de campagne mensen aanzetten tot dumpster diving, aangezien het gratis eten is en anders zonde van het voedsel. Daarnaast ook aandacht creëren voor de verspilling van voedsel dat er is. Hiervoor moeten we dan een communicatie plan opstellen. En posters maken enz.
Deze campagne kunnen we later ook gebruiken wanneer we het project gaan doen. In het project moet je dan gaan onderzoeken of de campagne ook echt zou werken. Dus het zou wel handig zijn als we het materiaal en het communicatie plan al hebben!
Vrijdag hadden we een gastdocent, een fotograaf, die vertelde over de commerciële kant van fotografie. Hij maakte foto's om deze vervolgens te verkopen aan bedrijven, die ze dan kunnen gebruiken voor hun campagne bijvoorbeeld. Toen ik de foto's zag kreeg ik kriebels in mn buik, zoo mooie foto's! Ik was eigenlijk een beetje jaloers, en miste mn (grote) fototoestel opeens heel erg...
Mijn creativiteit wordt heel erg aangewakkerd hier. En ik merk dat ik dat wel mis in Nederland eigenlijk. Ik weet nu wel zeker dat ik nog een andere, praktischere/creatievere studie wil doen naast mn communicatiestudie. Ik vind communicatie nog steeds heel erg leuk en interessant, maar vind de theoretische aanpak wel een beetje saai worden. Ik kan volgens mij ook beter leren door te doen, en denk eigenlijk dat iedereen dat wel heeft. Ja, ik ben 'goed' in leren, daarom doe ik een universitaire opleiding. Maar uiteindelijk heb je de praktijk ook nodig. Behalve als je wetenschapper wilt worden natuurlijk. Maar die droom heb ik niet ;)

Verder is het lente aan het worden! Alweer 4 dagen zonneschijn! (met één dag bewolking tussendoor) Stom eigenlijk dat je daardoor opeens zo vrolijk wordt. De eerste dag zon (woensdag) meteen gevierd, door een biertje te drinken na de les met de klas :) Buiten natuurlijk! Wel nog met jas aan, maar de zon was al best warm!

Vrijdag was er een soort battle of de bands in de uni, daar ben ik geweest met mn mentorgroepje. Was gezellig :)

Morgen een drukke dag, eerst les en deense les, en daarna een etentje met mn mentorgroep. Marcel is jarig, dus dat moeten we vieren! Ik zal tegelijkertijd ook een beetje de verjaardag van mn zus vieren. Wel een dagje te laat dan eigenlijk.
Gefeliciteerd Lisette! :)

  • 04 Maart 2013 - 16:10

    Marja:

    zullen we je "grote" fototoestel dan ook maar meenemen?
    Dat word dan: PINDAKAAS, thee, hemdjes, fototoestel en wat nog meer?....
    Groetjes Marja

  • 09 Maart 2013 - 12:12

    Lisette:

    Dank je! Helaas kwam ons mooie weer pas op de dag na mijn verjaardag... Het eerste dat ik bij de campagne duidelijk zou maken is dat er niet letterlijk gedoken hoeft te worden... Dat maakt de drempel meteen een stuk lager :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2734
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: