Speechen en Kopenhagen - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Speechen en Kopenhagen - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Speechen en Kopenhagen

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

24 Februari 2013 | Denemarken, Roskilde

De eerste workshop zit erop! Achteraf gezien wel jammer dat het over is. Was namelijk erg leuk!
Woensdag de eerste keer mn definitieve speech voor de klas gedaan. 3.00,00 precies! Bijna eng;) Deze dag ging goed. De generale repetitie daarentegen wat minder, ik had dan ook niet meer geoefend woensdag ;)
Daarna toch de speech nog een beetje aangepast, om mezelf wat meer rust te geven. Een stukje eruit gehaald, wat toch niet heel erg van belang was. Toen zat ik op 2,5 minuut :) Donderdagavond en vrijdagochtend nog een keer geoefend, maar wist het opzich wel. Was vooral om te herhalen zodat ik het echt niet zou vergeten. Vrijdagochtend met de hele groep ontbeten, iedereen had wat mee genomen, waardoor we natuurlijk veel te veel hadden. We besloten dan ook om de lunch ook gezamenlijk te doen :).
Om 10.00 uur begonnen we. Ik was als tweede dus kon daarna in alle rust naar de rest luisteren :). Mijn speech ging goed! Mede dankzij het hele fijne publiek, dat goed luisterde en reageerde.
Na het uur van onze speeches hadden we 10 minuutjes pauze en daarna gingen we luisteren naar de Deense speech groep. Oftewel, voor mij letten op de gebaren ;) Tijdens dat uur stortte ik ook een beetje in, aangezien ik behoorlijk slecht had geslapen snachts door de zenuwen.. Dus voor mn speech en het uur daarna zat ik nog vol adrenaline, maar daarna was het weg en was ik super moe. Maar heb het wel nog overleefd ;). Na de lunch gingen we kijken naar de kunstwerken van de andere groep die print media had en straks de video workshop heeft. Was erg leuk om te zien wat wij straks ook ongeveer gaan doen. We moeten straks dus een campagne opzetten, en daarbij posters maken. Daar zal ik morgen vast meer uitleg over krijgen! ;)

Gisteren naar Kopenhagen geweest om daar Tana, Andrea en Bettina weer te ontmoeten:) Tana was in Kopenhagen met haar moeder en Bettina met haar vriend. We hebben rondgelopen door Kopenhagen, een ronde toren beklommen met uitzicht op Kopenhagen, naar de buurt Christiania geweest, naar Nyhavn een haventje waar in de zomer terrasjes op de hele straat staan. En heel veel kleuren huisjes :) Ziet er erg leuk uit! Heb er helaas geen foto's van, omdat het al donker was en je waarschijnlijk niet zo goed de kleuren van de huizen kon zien.
Christiania is een onafhankelijke buurt van Kopenhagen, en mag dan ook de eigen regels maken. Ze hebben een systeem dat iedereen die in de buurt woont moet instemmen met de nieuwe regel, anders gaat ie niet door. Een paar jaar geleden is ingestemd met het legaliseren van wiet, dus dat is tevens de buurt in Kopenhagen waar wiet verkocht en gerookt wordt. Wel zijn er soms invallen van de politie, omdat het in de rest van Denemarken nog steeds verboden is. Daarom mag je ook geen foto's maken in de buurt. Wat soms wel erg jammer is, aangezien er hele mooie schilderingen op de muren zijn enzoo! Tana vond het er maar niks, ze was meteen bang voor alle mensen haha. Ik had er toch een stuk minder last van, vond er juist wel een fijne sfeer hangen. Toch een soort van meer vrijheidsgevoel ofzo, ookal zag het er heel erg uit als een getto of zigeunerplaats. Met kleine houten huisjes enzo.
's Avonds in een japans restaurant gegeten, jaja ik heb sushi op! Het was dat er niet zoveel zeewier omheen zit, en het niet naar vis rook ;) Het was wel lekker :) Ze hadden ook stukjes biefstuk en boontjes, rijst, peultjes, gefrituurde groente.

Verder ben ik verkouden en heb ik last van mn keel, en was het bellen met mn ouders net erg moeilijk, aangezien praten voor me was lastig ging. Tijd dat het lente wordt!

  • 25 Februari 2013 - 22:33

    Tana Dieltjens:

    Leuk verslagje! De vrolijke huisjes van nyhavn staan boven aan je blog ;) xx

  • 25 Februari 2013 - 23:11

    Nanouk :

    Ojaa tuurlijk! Helemaal niet aan gedacht haha ;)

  • 26 Februari 2013 - 21:56

    Andrea:

    It was a very nice day, thank you for coming to Copenhagen. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2440
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: