Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Roskilde

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

18 Februari 2013 | Denemarken, Roskilde

Vorige week heb ik twee dingen eindelijk gedaan: mn huurcontract ondertekent en Roskilde bezocht!
Ik had alleen mn fototoestel niet mee... Was ik vergeten... Dus volgende keer ga ik echt een goede toer doen door Roskilde! Ik weet alleen nog niet wanneer dat is ;)
En, ik had voor de eerste keer lichtelijke heimwee. Woensdagochtend, ik was gewekt door de wekker, waar ik niet zo goed tegen kan. Al helemaal niet als ik het niet meer gewend ben ;). En toen duurde de 10 minuten lopen naar de universiteit erg lang. Voor mn gevoel wel een half uur ofzo. Dusja, was een beetje chagrijnig, en had geen zin enzo. Gelukkig was het snel alweer over :) De eerste paar minuten van de les nog niet, maar al vrij snel was ik het weer vergeten dat ik naar huis wilde :)

Huurcontract ondertekenen was nog een heel gedoe.. De 'inspecteur', zoals hier de conciërge heet, was namelijk niet in zn kamer. Want het is heel moeilijk om in je kamer te blijven de 2 uur dat er aangegeven staat dat je in je kamer bent... Echt hoor, er wordt aangegeven dat hij elke dag van 8-10 's ochtends aanwezig is. Dus als student is dat al behoorlijk vroeg;) En dan is ie er nog niet ook! En me dan ook nog wegdrukken toen ik m probeerde te bellen! Haha, nja, uiteindelijk is het gelukt.

Dinsdag heb ik magieles gevolgd. Niet echt goocheltrucjes leren, maar meer over magie in het dagelijkse leven en hoe het ontstaan is. Geloof ik, want na haar introductie van magie was mijn concentratie en geloofwaardigheid in haar weg. Ze begon er namelijk mee dat er magie is in het dagelijkse leven. Nou okee, dat wil ik nog wel geloven. Maar ze kwam met dit voorbeeld: Een kind heeft pijn aan zijn/haar vinger en gaat naar de moeder. De moeder blaast erop of geeft er een kusje op, en weg is de pijn. De docent vond dit magie. Toen was ze mij kwijt ;)
Daarnaast is ze zelf tarotkaartlegger, en als ik iets onzin vind is dat het wel. En ze begon ermee dat ze ons niet wilde overtuigen om magie te gaan beoefenen, maar haar verhaal begon behoorlijk op een betoog te lijken.
Maar, ze was ook wel grappig hoor. Ik ben denk af en toe te nuchter om dit soort dingen tot me door te laten dringen. Wat ik al zei; sommige dingen vind ik wel magisch, maar niet alles ;)

Woensdag was een huisgenoot, Claire, jarig. Daar was ik voor uitgenodigd om langs te komen. Dus dat heb ik ook maar gedaan;) Was gezellig, en lekker dichtbij:)

Donderdag naar Roskilde geweest, met een (ander) huisgenootje, Julia. Om mijn CPR nummer aan te vragen. Dat is een soort BSN-nr, waardoor de Deense regering weet wie ik ben. Heb ik niet heel erg nodig, maar kan misschien wel van pas komen. Ik krijg er een kaart voor, welke ik ook kan gebruiken bij de bieb. Dus dat is denk wel handig voor als ik mn boek uit heb :) Kan ik gaan proberen een Deens boek te lezen.
's Avonds 'valentijns'diner met mn mentorgroepje; Claire, Aggela, Marcel en ik als 'studenten', en Karin en Jacob als mentoren. Zij zijn wel ook studenten natuurlijk ;)
Jacob ging Deens koken. We hadden een soort hamburger (gehakt, platgedrukt) met gekarameliseerde ui, aardappelen, jus zelfgemaakt met bruine kleurstof, en komkommer in een (zure) dressing. Was lekker:) Ik had gedacht dat ik de ui niet lekker zou vinden, maar je proefde de uismaak niet meer door het karamel laagje:)

Vrijdag was er een feestje georganiseerd door de Internationale club voor de mentoren en mentees. Was erg gezellig! In het begin alleen nog erg saai, het feest had een te vroege begintijd... Het zou om 19.00 uur al starten, wij (huisgenoten) kwamen ongeveer om 21.00 uur en het was een beetje dood. Gelukkig kwam het snel daarna wel los en werd het nog heel leuk :)

Dit weekend niet zo heel veel gedaan, een beetje mn speech aangepast, aan mn scriptie gewerkt (jaja, heb eindelijk commentaar erop gekregen!).
En zondag de was gedaan! Het vervelende van ergens heen moeten is dat je niet weet of de wasmachines vrij zijn, en ja hoor gisteren was het zo ver dat ik twee keer moest lopen! Ik had ook echt twee wassen, witte en 'gewone' was, dus wilde eigenlijk de twee wasmachines die er zijn allebei gebruiken ;). De tweede keer lukte het, moest alleen wel eerst was van iemand anders eruit halen;)

Deze week de laatste week van de Speech Workshop. Dat betekent dat ik vrijdag mn speech moet geven! Morgen heb ik een vrije dag, wat inhoudt dat ik mn speech de hele dag ga oefenen! Moet hem namelijk echt goed kennen, zodat ik op mn stemgeluid kan letten ipv op wat ik moet zeggen. En op mn adem-stemkoppeling met buikademing zoals mn zus het zou zeggen ;) Mn buikspieren ontspannen is alleen niet zo makkelijk als ik zenuwachtig ben... Maar ik ga mn best doen:)

Ik heb wel een leuk nieuw spelletje geleerd wat je in een grote groep kan doen! Het is eigenlijk een beetje toneelspelen. We hadden namelijk een improvisatieles, waarbij dit spel de 'energizer' was.
Er zijn vijf typen (wij hadden bull, birdie, bouncer, bitch & german tourist) welke uitgebeeld dienden te worden. Je staat met zn allen in een kring, met één persoon in het midden. De persoon in het midden wijst iemand in de kring aan en noemt een type welke uitgevoerd moet worden. Deze persoon moest dat dan doen, met behulp van de twee personen naast hem/haar. (De middelste persoon werd dus aangewezen).
De uitbeelding staat trouwens vast. Dus als je oplet en het goed onthoudt, kan je heel snel de imitatie doen. De middelste persoon is de scheidsrechter, en keurt dus of de imitatie goed is of niet.
Leek me wel een goed idee om een keer bij scouting te gaan doen! Wel met Nederlandse termen natuurlijk dan, nouja misschien ook niet ;).
Als jullie dit gaan doen, wil ik er natuurlijk wel foto's van terug zien! :)

Al nagedacht over Roskilde festival? :)
Vi ses!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2283
Totaal aantal bezoekers 75971

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: