Trekroner - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Trekroner - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Trekroner

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

30 Januari 2013 | Denemarken, Roskilde

Ik ben gisteren om ongeveer half 5 aangekomen in Trekroner. Trekroner inderdaad, niet Roskilde. Het is een dorpje naast Roskilde wat eigenlijk niet onder Roskilde valt, maar er wordt wel vaak over gesproken dat het onder Roskilde valt. Het grootste gedeelte van het dorpje is namelijk de universiteit, en die hoort bij Roskilde ;).

De laatste dagen in Aabenraa nog aardig veel gedaan. We zijn vrijdag naar Sønderborg geweest, waar we een rondleiding hebben gekregen in de (heel kleine) universiteit. Daarna konden we Sønderborg verkennen. Ik heb nog gekeken of ik een muts kon vinden, maar die zijn schaars in Denemarken;). Om onszelf het laatste uur te vermaken zijn we een cafeetje binnen gegaan, waar we een (dure) kop koffie hebben gedronken. Was wel lekker, dus waar voor de prijs :)
We hadden met 8 personen geregeld dat we gingen stappen in Flensborg, en Angela had geregeld dat de buschauffeur ons ernaartoe bracht! Super aardig. In Flensborg gingen we in een hostel slapen, wat we hadden geregeld voor €4,- per nacht. Toen we er aankwamen, bleek dit niet goed te zijn. Normaal is het namelijk €17,- per nacht per persoon. Wij vonden de prijs ook raar, en hadden daarvoor ook een mailtje gestuurd naar het hostel met de vraag voor hoeveel mensen we geboekt hadden. Het mailtje terug bevestigde dat we inderdaad voor 8 personen hadden geboekt. En alleen dat, dus niet dat het eigenlijk maar voor 2 bedden was. We hadden dus geluk! We kregen de korting:) Daarna wel besloten dat we toch wel wat gingen kopen in het winkeltje van het hostel. Alleen ging de eigenaar daar toen ook op afdingen.. Wij vonden dat natuurlijk niet erg, maar een beetje raar en niet zo slim van hem was het wel. Om 12 uur gingen we op weg naar het uitgaansgebied. Dit was nog een hele zoektocht, omdat we niet precies wisten waar het was. Dus heel veel mensen op straat aangesproken. Uiteindelijk in een club genaamd Speicher uitgekomen. Het was leuk daar. Wel ook aparte mensen daar, gabbers en ook een paar oude mannen. Die heb ik maar genegeerd. 's Ochtends om 10 uur de wekker, aangezien we om 11 uur moesten uitchecken. Ik was om 5 uur gaan slapen, en omdat ik uit mezelf ben wakker geworden voelde ik me gelukkig niet heel moe de volgende dag :)
De terugreis was wel een heel gedoe. We konden eerst naar de grens, dat ging wel gemakkelijk. Alleen moesten we toen een half uur wachten terwijl het behoorlijk koud was buiten! Gelukkig had Rosanne gevraagd aan de buschauffeur of de bus naar Aabenraa ging, en dat ging die. Alleen wel na eerst een ander rondje te rijden. Rosanne had dit alleen niet aan de rest van de groep verteld, dus toen we terugkwamen bij de grens was iedereen heel erg verbaasd. Ik had het al iets eerder door dat we niet goed gingen, en had het gevraagd aan Rosanne en zij legde het me toen uit. Dus voor mij was het ook wel leuk om de reacties te zien ;)
We hebben 1,5 uur gedaan over de reis, terwijl het kan in een half uur;)
's Avonds in Aabenraa een toernooi gedaan in tafelvoetbal en biljart. Niet gewonnen helaas. Tafelvoetbal ging erg slecht! Zondagavond ook toernooi, maar nu dart en pingpong. Hier heb ik niet aan meegedaan. Ik ging Monopoly City spelen met Silja en Tana. Alleen niet afgemaakt, omdat het alweer 11 uur was. Op dat moment was Tana blut, dus zijn we maar gestopt. 's Middags niet zo veel gedaan.
Maandagochtend Deense les, 's middags mn kleren gewassen en naar het dorp geweest om kaartjes op de post te doen en boeken van Tana in te leveren. We gingen op de fiets, maar ze hadden niet zulke goede fietsen... Dus het was nogal grappig. Eenmaal terug was ik helaas te laat voor kunstles, maar ik had er toch niet zo heel veel zin in. Met Tana gebiljart en vervolgens en puzzel begonnen. Hij bleek alleen een stuk groter te zijn dan ik had gedacht! Ik denk niet dat ie is afgekomen voordat de language course stopte in Aabenraa. 's Avonds nog mn tas ingepakt, maar niet helemaal want mn kleren waren nog niet droog...
Dus dinsdagochtend na de morning assemble mn koffer verder ingepakt. Tana ging me helpen met het dichtdoen van mn koffer. Er moest namelijk iemand op gaan zitten, haha. Maar daardoor had ik wel maar 2 zware tassen en één tasje waar eigenlijk niks in zat (alleen mn pasjes, appels en een flesje water).

Na 3 uur reizen aangekomen in op Trekroner station. Daar stond Rikke, mijn mentor, op me te wachten. Zij bracht mij naar mijn kamer en heeft me een rondleiding gegeven op de campus van de universiteit.
Mijn kamer is vrij groot, ik denk dat ie wel groter is dan mn kamer in Tilburg. Alleen heb ik geen balkon.. en een vrij klein raam helaas. Ook vind ik de indeling van de kamer stom, dus die ga ik veranderen;)
Mijn kamer is op de derde (bovenste) verdieping, dus dat was erg leuk met mn koffer... Er was namelijk geen lift. Dus ik heb nu een beetje spierpijn in mn schouders.. De verdieping wordt gedeeld door 4 personen. De keuken is gedeeld, en de badkamer ook. Maar de keuken is voor de hele verdieping en de badkamer deel ik alleen met Domitille, een meisje uit Frankrijk. Je komt binnen in de keuken, en dan heb je rechts en links een deur. Achter deze deuren zitten twee kamers en een badkamer.
In de andere twee kamers zitten nu twee meisjes, alleen gaan zij binnenkort weg. Domitille zei dat er één meisje voor in de plaats komt.
Na de rondleiding op de universiteit heeft Rikke me de supermarkt laten zien, ik heb er meteen boodschappen gedaan waarbij ze me hielp.
's Avonds was er een feestje met internationale studenten. Er is namelijk een foundation course, wat inhoudt dat internationale studenten kennis maken met elkaar en met de universiteit. Ik mag daar nu ook nog gewoon aan meedoen, ook al is het bijna afgelopen. We (Domitille en ik) gingen er heen met twee andere meisjes die ook in deze flat/dit huis wonen, Claire en Julia. Hiermee heb ik zoon beetje de hele avond gepraat, ook wel een beetje met anderen. Het is fijn om meteen zo ontvangen te worden. Daar was ik het meest bang voor, dat ik hier zou aankomen en ik niet aangesproken zou worden.
Vandaag residence permit aangevraagd, wat zal zorgen voor een CPR nummer wat ik voor zoon beetje alles nodig heb.
Om 12.15 afgesproken om te gaan lunchen met een aantal studenten die ook communicatie studeren. Een aantal daarvan doen de Master, en anderen de Bachelor. Om 13.00 uur hadden we een meeting over hoe de studie in elkaar zit en hoe het werkt op de universiteit. Dit was voor de mensen die de foundation course hebben gevolgd erg saai hoorde ik achteraf. Maar voor mij wel interessant :).
Ik heb gevraagd over het volgen van een cursus Deens en de coördinator heeft me een mailadres gegeven, dus net een mailtje gestuurd :)

Helaas heb ik geen wifi in mn kamer... Nog ouderwets met een kabel.. Ik hoop dat ik op één of andere manier wifi kan krijgen, want dat is wel handiger! Op de uni heb ik wel wifi, dus als ik daar ben kan ik gewoon alles ontvangen op mn mobiel.
Ik had vanmiddag al wat uitgeprobeerd, connectify, maar toen deed heel mn internet het opeens niet meer... Dus dat heb ik maar weer verwijderd.

Vanavond een lekker rustig avondje denk maar. Even een aantal series kijken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1484
Totaal aantal bezoekers 75986

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: