Savne, spise og den ugentlig rapport - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Savne, spise og den ugentlig rapport - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Savne, spise og den ugentlig rapport

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

24 Januari 2013 | Denemarken, Åbenrå

(misssen, eten en het wekelijkse verslag)
Wat ik tot nu het meeste mis:
Een muts
Neglelak
Gewoon brød

Een muts moet ik gewoon kopen, daar ben ik ook wel al naar op zoek geweest, maar ik vond geen leuke ;)
En het brood raak ik wel al aardig aan gewend, ik ben nu gewend om het met saus te eten, of er meer beleg dan anders op te doen;)
En nagellak, tsja... Had ik over getwijfeld, maar uiteindelijk toch niet meegenomen (paste ook niet echt meer;))

Wat wel echt heerlijk is, is dat er niet gekookt hoeft te worden en dat we de hele dag door kunnen eten. 's Ochtends is ontbijt, om 10 uur is er pauze en staat er meestal iets van fruit of een broodje ofzo. 12 uur lunch (warm), 3 uur staat er weer wat meestal broodjes (vaak al wel wat eerder). 6 uur diner en daarna komt er weer iets van fruit of gebak. Dus eigenlijk gedurende de hele dag kan je wel iets pakken. Wat natuurlijk ook weer heel slecht is.. het zou zomaar kunnen zijn dat ik al een paar kilo ben aangekomen.. Een ander nadeel van elke dag in een restaurant eten, is dat mn kleren echt stinken naar eten... Dus ik probeer zo veel mogelijk kleren in mn koffer te laten, zodat ik maandag gewoon in één keer mn kleren kan wassen;)
Gisterenmiddag hadden we als lunch erwtensoep... Hè bah.. Dat was heel veel brood met een klein beetje soep eten ;)

Oo, het was alweer een week geleden van mn vorige verslag! Dan maar bij zaterdag beginnen ;)
Zaterdag was er opeens ruim genoeg plek in de auto's voor het tripje naar Varnaes. Dus of er waren opeens meer auto's, of er gingen minder mensen mee. Ik denk dat laatste, want het waaide nogal hard die dag. De wandeling was leuk, alleen jammer dat we aardig vaak stil stonden.. Daardoor had ik na 10 minuten al koude voeten:( In het begin van de wandeling een adelaar/arend gezien in de lucht! Zondag niet zoveel gedaan denk ik. Maandag weer vroeg opgestaan om een nieuwe week te beginnen met Deense lessen. 's Middags weer kunstles gehad (zie foto). Dinsdagmiddag naar een natuur kleuterschool geweest. Dat is een gewone kleuterschool, maar dan heel veel in de natuur. Ze zijn zoon beetje de hele dag buiten aan het spelen, maar gaan af en toe naar binnen om een tekenles te krijgen bijvoorbeeld. Eigenlijk een soort scouting, maar dan de hele week. En met een beetje les tussendoor. Ze leren hoe ze met de natuur om moeten gaan en worden veel alleen gelaten, zodat ze problemen zelf kunnen oplossen. Voor de kinderen echt geweldig! Ze zagen er ook super vrolijk uit, omdat ze gewoon de hele dag door konden spelen en rennen enzo. Daarna naar een maritiem museum geweest in Aabenraa. Woensdag deze keer gewoon Deense lessen, omdat de ochtendprogramma's van woensdag en donderdag gewisseld waren. De muziekleraar was namelijk deze week op donderdag aanwezig.
Vandaag neemt de Franse groep afscheid. Zij hebben drie weken les gehad op de technische school hier in de buurt. Hier hebben ze vanavond een presentatie van laten zien. Nu zijn ze beneden marsmellows aan het maken op het vuur en liedjes aan het zingen, dus daar ga ik even bij zitten! (ook al ken ik geen Frans;))

  • 25 Januari 2013 - 09:24

    Marijke:

    Klinkt echt leuk wat je allemaal doet! En van die kleuterschool: dat moeten ze hier ook invoeren! :)
    Groetjes!

  • 25 Januari 2013 - 11:35

    Lisette:

    Volgende keer misschien 'wie ik het meest mis'?
    Ze hebben daar toch ook wel nagellak?
    Hoe lang blijf je nog daar voor je cursus? Gaan er meer door richting de universiteit van Roskilde? Of ben je de enige? Al wat geregeld voor de sleutel van je kamer in Roskilde?
    Welke foto is van kunstles?

    Veel plezier verder nog! Groetjes en een pootje van Puk (die de sneeuw superleuk vindt!)

  • 25 Januari 2013 - 12:25

    Nanouk :

    Wat veel vragen zeg! ;)
    Wie weet wat ik de volgende keer zal schrijven (ik niet iig, wel al een beetje ;))

    Jaa, ik kan t natuurlijk kopen, eikn wie weet doe ik dat ook wel ;)
    Ik blijf hier tot dinsdag en zal alleen moeten reizen naar Roskilde.. Er is hier helaas niemand die ook naar Roskilde gaat.
    De sleutel van mn kamer wordt opgehaald door een van mn mentoren :)
    Ojaa de foto van kunstles! Die zal ik morgen toevoegen ;)
    Die had ik namelijk met mn mobiel genomen. Hij staat ook op facebook als je nu al wilt kijken.
    Mooi dat Puk de sneeuw leuk vindt! :) geef haar maar een aai van mij :)
    Groetjes!

  • 27 Januari 2013 - 13:12

    Caroline:

    Hoi Nanouk,
    Leuk om je verslagen te zlezen. Jammer dat je alleen naar Roskilde moet. Maar daar zullen ongetwijfeld ook allemaal leuke mensen zijn. Moet je weer opnieuw wennen. Zijn daar dan ook wel Nederlandse studenten?? Gaat het lukken met je bagage? Ik zou nog mnaar geen nagellak kopen, kan net te zwaar worden...:) Hoewel, volgens Lisette kan je het ook in je jaszak doen, of in je rugzak..
    Oh, zo'n kleuterschool lijkt me ook heel leuk, alles in de natuur, rekenen, taal en de natuur. En jaha, van zingen word je echt blij, als het tenminste vrolijke liedjes zijn, dat dan weer wel. Dus..'s morgens zingend uit je bed en zingend de dag door. Op school begin ik de dag met een liedje, maar ik ga het nu ook na de lunch doen. Bedankt voor de tip.:)
    Hou het vol om de blog te schrijven, het is zo leuk vooral met de foto's. Laat je ook eens een foto maken waar je zelf ook op staat?
    Groetjes en kus van Arjen, Daan, Casper en Caroline.

  • 27 Januari 2013 - 20:28

    Nanouk :

    Ik heb foto's toegevoegd van mezelf ;)
    Ik hou niet zo heel veel van poseren voor foto's, vandaar dat ik niet zoveel foto's van mezelf heb ;)

    Of er Nederlandse studenten in Roskilde zijn, weet ik nog niet. Ik heb nog niet zoveel contact met Roskilde, naast mijn mentorgroepje.
    Ik hoop heel erg dat het gaat lukken met mn bagage, maar het moet maar ;)
    Ik kan een tas op mn koffer zetten, dus ik denk dat het wel goed komt!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1258
Totaal aantal bezoekers 75990

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: