Hej mennesker! - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Hej mennesker! - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Hej mennesker!

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

18 Januari 2013 | Denemarken, Åbenrå

Al 469 woorden! En waarschijnlijk wel meer, aangezien ik niet alle woorden van de zinnen opschrijf. Vaak alleen de zelfstandige naamwoorden en werkwoorden ;) Ik ben een lijstje aan het maken als een soort woordenboek ;) Ik heb alleen vandaag nog niet toegevoegd, dus eigenlijk zijn het nog meer woorden dan meer dan 469!
Een verslagje van deze week:
Maandag hadden we kunstles, naast de Deense les natuurlijk. We gingen op allerlei manieren een gezicht maken. Eerst moest je met je ogen dicht tekenen, met het volgen van je eigen hoofd met je vrije hand. Daarna met een touwtje. Als laatste moesten we dingen opschrijven over onszelf, dus bijvoorbeeld 'ik ben Nanouk'. En het maakte niet uit hoe je het schreef, het hoefde niet leesbaar te zijn. Was wel leuk :)
Dinsdag zijn we naar een kleuterschool geweest, ik mis mijn kindjes van scouting! Ik vind dat toch echt wel heel leuk, kinderen zijn zo lekker nieuwsgierig. Vooral als ze een jaar of 5/6 zijn :)
Woensdag weer zingen en sporten. Deze keer gingen we frisbeeën. Alleen speelden we het met een beetje te veel mensen, dus ik kreeg de frisbee niet zo veel:( Terwijl ik er best goed in ben, haha

Ik moet nu even dansen (van Tana), voor de mensen die heel snel zijn.. Sorry ik schrijf zo verder;)

Ben ik weer! Dansen was leuk:) We gingen salsa en chachacha dansen. Salsa was lastig! Chachacha ging wel goed, aangezien ik de basis daarvan al ken;)
Uhhh, donderdag. Niet zoveel interessants gedaan. We hadden Deense les en presentatie van de fotosafari van vorige week maandag. 's Avonds een film gekeken 'Drive'; wel een goede film:) Wel erg bloederig, nja op het einde dan. Tegelijkertijd was het ook bingo-avond, in het Deens natuurlijk. Dus ik heb na de film mn Deense getallen nog even geoefend!
Vandaag was Winnie jarig, een studente uit onze groep. We hadden een filmpje gemaakt voor haar en een cakeje gekocht. Daar natuurlijk kaarsjes op gezet:)
's Middags naar de schaatsbaan (buiten) geweest. De schaatsen waren alleen heeel erg oncomfortabel... Dus ik had pijn aan mijn voeten tijdens en na het schaatsen :(
Morgen gaan we de technische school bezoeken, waar de Franse groep les krijgt. Er is daar namelijk open dag, dus dan kunnen we een rondleiding krijgen. Daarna gaan we even verderop een wandeling maken, in Varnaes rond een meertje daar. We gaan met zn 18en in auto's met plek voor 12 ofzo haha, ben benieuwd!

Vi snakkes ved! (Tot spreeks!)

  • 22 Januari 2013 - 14:15

    Marja:

    Hoezo, dansen voor mensen die heel snel zijn....?
    Moest je snel dansen of snel beginnen omdat anders je kans verkeken zou zijn?
    Hier hebben we een heuse winter met een pak sneeuw, waar je helaas geen sneeuwpop van kunt maken,
    en ijs waar je door de sneeuw weer niet opkunt, kortom we hebben niets aan die sneeuw!
    Hoe is het daar bij jou met het weer, kouder denk ik, hier 's nachts -6 en overdag -1.
    Groetjes Jos en Marja

  • 22 Januari 2013 - 17:04

    Nanouk :

    Oo, zo kan je het ook lezen inderdaad. Ik bedoelde meer dat als er mensen waren die mn blog al gelezen hadden, hadden ze pech want het was nog niet af. (ik was gestopt na die zin en daarna weer verder gegaan.)
    Het weer is hier koud, veel wind de laatste dagen waardoor het nog kouder is.. Zonder de wind is het goed te doen. Ik heb nog geen ijs gezien, behalve dat van de schaatsbaan.
    Ik had vandeweek het verschil gekeken en toen was het kouder bij jullie! Nu is het ongeveer hetzelfde. -5 snachts en -2 overdag.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1262
Totaal aantal bezoekers 75988

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: