Laatste keren - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Laatste keren - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Laatste keren

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

26 Juni 2013 | Denemarken, Roskilde

En toen waren we nog maar met twee van de Rockwool familie...
Gisteren afscheid genomen van Yudishnee, en vandaag van Judit.

Het vakantie vieren is goed gegaan, veel in Kopenhagen geweest vorige week.
Woensdag naar Louisiana museum van moderne kunst geweest met Yudishnee, met een tentoonstelling over/van Yoko Ono. Helaas kon je bijna nergens foto's van maken... 's Avonds wat gegeten in Kopenhagen, nadat we wat andere mensen hadden opgezocht. Het was de laatste avond voor Parrish, dus we gingen ook nog ergens wat drinken :)
Donderdag ook naar Kopenhagen geweest, ook met Yudishnee. Deze keer naar Christiania geweest, aangezien Yudishnee daar nog niet was geweest. En de kerk daar in de buurt beklommen, welke een trap heeft aan de buitenkant van de kerktoren welke je dus kan beklimmen! Heeeel eng, maar wel een mooi uitzicht! Vooral omdat het een beetje buiten het centrum was, dus je kan beter over Kopenhagen uitkijken.
Vrijdag was het nogal rotweer, dus lekker thuis gebleven en wat boodschapjes gedaan en brood gebakken. 's Avonds was er een feest in de universiteit, het laatste feest waarschijnlijk! Daarnaast was het sowieso het laatste weekend voor veel mensen. Voor het feest met een groep lasagne gemaakt en gegeten.
Zaterdag heb ik geluncht met de meiden waarmee ik het project heb gedaan. In een heel leuk cafeetje! Met allemaal oude boeken in kasten :) Daarna nog geprobeerd om een tentoonstelling over Vikingen te zien in het nationale museum, maar vanwege de waarde mochten er maar een bepaald aantal mensen naar binnen, en de laatste groep was net naar binnen... Dus daar wil ik nog wel een andere keer heen! 's Avonds voor de laatste keer denk ik naar Kopenhagen geweest, naar het 'studentenhuis' een bar gewoon ;)

Zondag had ik de bijeenkomst over het festival. Wat niet heel interessant was, aangezien ze de presentatie in het Deens deed (met de reden dat het minder gênant was voor ons om te zeggen dat we het niet begrepen dan voor de Denen om te zeggen dat ze het Engels niet begrepen...). De powerpoint was wel in het Engels, maar er wordt altijd meer vertelt dan wat op de slides staat natuurlijk... Dusja, beetje onnuttig.. Maar ik heb wel mn entreeband gekregen, welke ik daarna toch maar meteen naar huis heb gebracht voor de zekerheid. Ik wilde namelijk meteen vanuit daar naar Korallen gaan, omdat we een diner hadden met de mentorgroep:)
Marcel ging deze keer koken. De eerste keer dat ik een maïskolf heb gegeten! 's Avonds was er een viering, waarbij een groot vuur wordt gemaakt om een heks te verbranden en daarmee ook ongeluk te verbranden ofzo. En dat gebeurde ook hier, in de middle of nowhere! Dus daar zijn we gaan kijken. Het vuur was nogal flut, het wilde niet echt gaan branden, en halverwege viel de toren ook om. Waardoor de heks buiten het vuur viel en er dus opnieuw ingegooid moest worden ;)
Maar het was wel leuk om te zien, vooral ook om te zien dat er heeel veel jonge gezinnen wonen hier!

Maandag ook nog even naar Kopenhagen geweest, vooral om in de souvenirwinkels rond te kijken. Het was de laatste dag voor Klara, die dinsdagochtend het vliegtuig zou nemen.

En nu, mijn to-do lijstje nog afwerken. Ik wil nog een keertje Roskilde verkennen. En dan de tentoonstelling over de Vikingen, en nog naar een ander museum in Kopenhagen.
En dan natuurlijk het festival!
Nog twee weken en dan ben ik alweer in Nederland! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2320
Totaal aantal bezoekers 75946

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: