Klar med projekten og dansk mundlig! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu Klar med projekten og dansk mundlig! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Nanouk - WaarBenJij.nu

Klar med projekten og dansk mundlig!

Blijf op de hoogte en volg Nanouk

29 Mei 2013 | Denemarken, Roskilde

Project is af, eerste deel van mijn Deense examen ook gehad (en gehaald :)), nu nog mijn scriptie en dan is het echt bijna vakantie! Alleen nog de mondeling over het project 18 juni.

Maar eerst moet ik nog vertellen over het weekendje met de tweede helft van het gezin! ;) Dat was heeel gezellig, ondanks dat we zondag helemaal doorweekt waren geregend. Gelukkig was het de andere dagen toch wel wat mooier weer, onder een paraplu zie je toch net iets minder.
Voor mij was het ook lekker een weekendje echt weg, aangezien we met zn vieren in een hotel in Tårnby sliepen. Zaterdag eerst om 4 uur smiddags naar de trein gelopen, om ze om half 6 ongeveer te kunnen verwelkomen in Denemarken. Vanaf het vliegtuig was het hotel 2 minuten met de trein, en dan nog eventjes lopen (ook iets van 2 minuten ;)). Naar Kopenhagen was het dan nog wel 10 minuten met de trein, wat te doen was maar achteraf misschien toch ook wel jammer dat we niet in Kopenhagen een hotel hadden. Na het hotel en de kamers bekeken te hebben gingen we naar Kopenhagen, want we hadden toch wel redelijk honger. Het was dan ook al een uurtje of 7. In Kopenhagen buiten gegeten, want het was erg mooi weer die dag, wel een beetje benauwerig. Dus vandaar dat het zondag de hele dag regende ;)
's Avonds het Eurovisie Songfestival gekeken, want dat werd uitgezonden op een plein in Kopenhagen. En aangezien Denemarken de favoriet was, leek ons dat wel leuk. Alleen jammer dat het wel altijd zo lang duurt, dus na alle liedjes toch maar naar het hotel gegaan. En bij de terugweg was te merken dat ik wel behoorlijk moe en duf was, want ik leidde ze in de verkeerde trein. Automatisch in de trein naar mijn kamer. Oeps! Gelukkig duurde het niet heel lang voordat een andere trein kwam, en gaat er elke 10 minuten vanaf Kopenhagen een trein richting het vliegveld. In het hotel de uitslag nog gekeken en Denemarken had gewonnen! Dus uiteindelijk misschien wel jammer dat we niet in de stad waren gebleven, maar anders was het ook wel erg laat geworden. Het was nu al 1 uur voor we gingen slapen, en dat terwijl we toeristisch moesten gaan doen de volgende dag ;).
Zondag in Kopenhagen naar een restaurant gegaan waar een lopend buffet was. Oftewel, warm eten tussen de middag. Aangezien dat een stuk goedkoper is dan 's avonds uit eten gaan. Op de route daarnaartoe langs de ronde toren gelopen, maar omdat het niet zulk mooi weer was gingen we er niet in, ook omdat de toren eigenlijk niet heel hoog is. Maar je kunt wel veel zien van Kopenhagen bovenop de toren.
Na het eten naar het Staatsmuseum geweest, maar eerst door de botanische tuin gelopen. In het museum was vooral Deense moderne kunst te zien, wat af en toe heeel raar was. Maar er was ook een tentoonstelling over Europese en Franse kunst. Dat was alleen schilderijen. Vervolgens naar Nyhavn gelopen, via de Kleine zeemeermin. Dat was eerst niet ons plan, maar het bleek dat we best dichtbij waren. Het kwam ook wel goed uit dat we er al geweest waren. Daarna was het alweer avond en gingen we wat eten en weer op weg naar het hotel.
Maandag stond Roskilde en mijn kamer op de planning. In Roskilde bij een tentje spareribs gegeten, de 'echte' familie tenminste ;). Hoewel Mark uiteindelijk ook wat spareribs op had, we kregen namelijk echt veel! Vervolgens naar de kathedraal gelopen en besloten dat we naar de Vikingschepen gingen kijken. Daar eventjes gebleven en gekeken om vervolgens weer terug te lopen naar het station, maar via het klooster. Daar konden we alleen helaas niet in of dichtbij komen. Met de trein naar Trekroner gegaan om mijn kamer en het universiteitsterrein te bekijken. In Kopenhagen een broodje gekocht, welke we op gingen eten in het hotel.
Dinsdag waren we vroeger uit het hotel, want we moesten voor 10 uur uitchecken. In Kopenhagen eerst naar Christiania en de kerk daar gelopen en vervolgens weer op zoek naar een lopend buffet, nouja een restaurantje dan. Na het eten naar Rosenborg Slot gelopen, waar ze net gingen oefenen voor de wisseling van de wacht denk ik. Was wel leuk om te zien :). Vervolgens een andere route terug gelopen, richting het theater en een bioscoop ('het roze gebouw') en daar in een tentje wat gedronken. We hadden namelijk alles wel gezien ;). Met een tussenstop bij het hotel naar het vliegveld gereisd. In het hotel hadden we onze bagage kunnen achterlaten, vandaar de tussenstop. Op het vliegveld hebben we afscheid genomen, en vervolgens zij nogal wat foto's van mij gemaakt met mn twee tassen en twee paraplu's ;). Ik had twee tassen, omdat ik er een gebruikte voor in de stad, en de andere zaten mn kleren in enzo.

En daarna begon het werken weer. Donderdag had ik Deense les, in plaats van maandag omdat het toen pinksteren was. Vrijdag een dagje vrij van werken, ik heb gezwommen en 's avonds was er een 90's feest :)
Zaterdag gingen we wel echt werken, we moesten de analyse van de interviews doen voor het project. Helaas niet afgekregen zaterdag, waardoor we zondag even niet konden uitslapen. Toen waren we wel om 12 uur ermee klaar :). De rest van de dag aan de verhaaltjes voor mijn Deense mondeling gewerkt. Daarvoor moest ik namelijk 3 boeken lezen, en deze dan kunnen vertellen in 1 minuut (het waren boeken van ongeveer 30 pagina's in kleiner dan a5 formaat). Daarnaast ook twee zelfverzonnen verhalen moeten schrijven. Op het mondeling zelf werd er dan 1 van deze vijf uitgekozen, waar je dan over moest praten.
Maandag weer gezwommen en Deense les gehad.
Dinsdag hadden we afgesproken met de projectgroep voor hopelijk de laatste dag werken aan het project. En dat is gelukt :). Vandaag nog wel doorgelezen, wat ook nog aardig lang duurde uiteindelijk, maar het is af!
Vandaag gingen we het dan ook printen op de universiteit, maar we leveren het morgen in. Want twee van onze groep moeten een extra artikel schrijven, omdat zij hiermee hun bachelor afronden en het is voor hen dus een scriptie.

En ik had vandaag mijn mondeling Deens, en ik heb het gehaald! Jeej! Nu nog schriftelijk en luisteren volgende week. Maar ik was het meest zenuwachtig voor de mondeling, ben ik toch wat meer onzeker over ;)

Voor meer foto's verwijs ik u naar Lisette en Mark ;)

  • 03 Juni 2013 - 19:29

    Caroline:

    Hoi Nanouk, Ik heb je verslagen gelezen. Gefeliciteerd met het behalen van je Deens examen.
    Wat ga je nu nog verder doen? Ga je nog naar dat feest in Roskilde? Of kom je al weer richting homeland.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad met Koen, Lisette en Mark.
    Tot gauw, groet, Caroline.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanouk

Mijn reis en studie in Denemarken

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2733
Totaal aantal bezoekers 75944

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Denemarken!

Landen bezocht: